Gin tonic met rozemarijn en zwarte peper

Gewoon, omdat de boog niet altijd gespannen kan zijn en omdat het met deze temperaturen voelt alsof het vakantie is en omdat toch minimaal 6 van mijn 10 volgers niet aan het lijnen zijn en omdat een alcoholische versnapering op zijn tijd ook met een dieet best moet kunnen maar vooral omdat ik deze cocktail vanmiddag heb ontdekt en dit terstond tot hèt drankje van deze zomer heb gebombardeerd. En dat wilde ik natuurlijk met jullie delen. Super lekker, verfrissend, kruidig en net een beetje anders: Gin tonic (of John Tinic zoals mijn moeder zou zeggen) met zwarte peper en rozemarijn. Een aanrader!

Wat heb je nodig:

  • Gin (ik gebruik Bombay Sapphire)
  • Tonic
  • IJsblokjes
  • 1-2 takjes verse rozemarijn
  • Zwarte peper uit de molen

Vul een mooi glas met ijsblokjes, voeg de takjes rozemarijn en een flinke draai peper uit de molen toe en uiteraard de gin en tonic (in een verhouding van 1:3). Even roeren en de takjes rozemarijn n beetje kneuzen, een lekker plekje in de zon of schaduw opzoeken en genieten maar! Ik heb het keurig bij eentje gehouden maar dat kostte moeite!

Leave a Reply

